jueves, 25 de septiembre de 2008

El bosón de Higgs

El bosón de Higgs define una partícula subatómica elemental e hipotética, cuya existencia predice el modelo estándar de la física de partículas. Es la única partícula del modelo que no ha sido observada todavía, pero desempeña un rol crucial en la explicación del origen de la masa de otras partículas elementales, y por extensión, del origen del universo.

...el bosón de Higgs puede existir o no existir en realidad...

Porque en esta vida hay muchos espacios y momentos vacíos que nuestros deseos quisieron llenar. Porque perseguir lo desconocido es parte de la esencia humana. Porque a todo lo que falta, se le espera.

Yo no sé si el bosón de Higgs existe,

pero si existe, lo encontraré...

1 comentario:

Àlbert dijo...

Quin honor! Estrene els comentaris d'aquest nou blog!

Em sembla que molt metafòrica haurà de ser aquesta pàgina perquè la gent (i en especial les tipetes) no pensen que ets un empolló sense remei, eh!

Parlant del bosón de Higgs, hi ha una pàgina molt guapa que manté constància de que el món continua existint i no ha sigut destruït encara per un forat negre creat pel col·lisionador de partícules!

La pregunta és: has the large hadron collider destroyed the world yet??

http://www.hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/

En fi, si es carreguen el món, doncs res, tampoc no podem fer gran cosa per evitar-ho. Ara, quina gran tonteria seria que 4 empollonets es carregaren la terra per fer un experiment.

Jo he de confesar que de tot açò no entenc res. Em vaig quedar en l'àtom, que segons em contaren a mi significava "no divisible". Assumisc que la matèria existeix i a partir d'ahi tracte de comprendre. Forats negres, big bang, tot em sembla, per incomprensible, com una religió. De fet pense que la ciència és si més no com una religió, al cap i a la fi hem de creure en teories que per falta de temps i intel·ligència no podrem comprobar mai. Es tracta de confiar en la bona voluntat d'aquells que han tingut la paciència de parar-se a tractar de comprendre el món.

Canviant de tema, espere que vaja tot molt bé en BP i que siguen suficientment intel·ligents com per adonar-se'n de la teua valia!

No m'explotes al pobre Leandre en el snooker, que el tio és tan bon xaval que es deixa pegar una pallissa. Quan vaja jo per València invocaré al bosón de Higgs i et maxacaré per venjar-me del Lean!

Espere que xarrem prompte, quan vullgues et telefone! Gràcies per muntar aquest blog, un abraç!

àlbert